2012. június 6., szerda

Diabetikus túrós batyu :)

Túrós batyu!

Most nem vendégeknek sütöttem így nem bántam hogy összevissza cserélgetem az alapanyagokat ami nincs itthon :)
Pl  elfogyott a rendes por édesítő így tablettát oldottam fel vízben és az került bele :)



Hozzávalók:

1 kg DW sütőliszt
4 dl kefír
5 dkg (friss) élesztő
kb 1 dl tej
édesítő
(én kis vízben feloldottam 15 tablettát így pont elég édes lett)
1 tojás
1 csipet só
10 dkg vaj vagy margarin.

A töltelékhez:

50 dkg túró
1 tojás
édesítő
(én ici-pici vízben feloldottam 20 tablettát így pont elég édes lett)
1 vanília kikapart belseje
1 citrom leve és reszelt héja
(mi kettőt tettünk bele így sokkal finomabb volt)

Az élesztőt felfuttatom tészta hozzávalóival összegyúrom és 1 órát kelesztem.
Utána kiborítom kb 2 centi vastag négyzet alakúra nyújtom.
Ebből kockákat vágok mindegyikre teszek egy kis túrót majd a csücskeit összefogom és megcsavarva összenyomom.
Még egy fél órát kelesztem majd megy a sütőbe 180C' ra kb 20 percre.
Én a végén az utolsó tésztadarabból csináltam csigákat is úgy mint a kakaósat csak túróval töltve nagyon finom lett ez is :)
Jó étvágyat hozzá :)


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése