2012. június 4., hétfő

Cinebonn sajtkrémes-kakaós-epres csiga :)

Egyik este mikor rám tört a nassolhatnék azon filóztam mit ehetnék ami édesen krémes és omlós.Eszembe jutott hogy Kittynél láttam egy cinebonn csiga receptet ami nagyon tetszett :)
Gyorsan megkerestem alaposan átalakítottam és ebből született meg az én verzióm!
valami isteni finom lett! :)))
Én kihagytam a karamellkrémet és dió vagy mogyoró helyett epret tettem rá :)

Hozzávalók a kakaós csigához:

  • 3 dl tej
  • 3 ek cukor
  • 5 dkg friss élesztő
  • 2 ek olvasztott vaj
  • 3 tojássárga
  • 60 dkg liszt
  • 1 csapott mk só
A kakaós töltelékhez:
  • kb 10 dkg vaj
  • kb 6 dkg cukrozatlan kakaópor
  • kb 20 deka porcukor
 Az élesztőt meleg, de nem forró, cukros tejben felfuttatom.Hozzákeverem az olvasztott vajat , a tojássárgákat, a sót és végül a lisztet.Legalább 5 percig gyúrom (én kézzel gép nélkül).A tésztát letakarom és egy órát kelesztem.(én a tűzhelybe szoktam dugni ami nincs bekapcsolva így nem meleg de szélvédett) A megkelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrom és 2 részre osztom. Mindegyiket hosszúkás téglalap alakúra, kb. ujjnyi vastagra nyújtom.Megkenem a vajjal és megszórom a porcukorral és a kakaóval.Ezután a hosszanti oldalánál feltekerem. Így elkészítem mind a 2 tekercset.
Ezután felszeletelem  és tepsibe fektetem a csigákat.Ilyenkor még egy fél órát kéne keleszteni de én ezt most kihagytam mert gyorsan kellett elkészülnöm ezért kicsit kisebbek lettek a csigák mint szoktak lenni :) A csiguszok mennek a sütőbe kb 180 C'ra hamar megsülnek max 20-25 perc.
Közben 3x meglocsolom vajas tejjel ettől jó puha és foszlós lesz.
Amikor kész még forrón megkenem az öntettel.

A sajtrémes öntethez:


  • 10 dkg vaj (nem margarin)
  • 25 dkg porcukor
  • 10 dkg natur krémsajt (én Medvét használtam)  
  •  
  • Kicsit megolvasztom a vajat majd hozzákeverem a krémsajtot és a porcukrot.










Ezután apróra vágok pár szem epret amivel megszórom.
Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése