2012. február 25., szombat

Életem első kiflije :)



Általában én úgy szoktam új recepteket elkészíteni hogy utánanézek, utánakérdezek megnézem a neten és 4-5 receptet módosítva elkészül az "enyém" :)
Ez talán az első recept amin nem változtattam csak a cukrot cseréltem le diétásra és a liszt Zero6.
Ezen a recepten nem érdemes változtatni úgy kell elkészíteni ahogy van.Limara kiflije.
Ezúton is köszönet érte Limarának aki elhiteti az emberrel hogy én is tudok sütni úgy ahogy ő :)))

Hozzávalók:
  • 70 dkg finomliszt
  • 2 tk. só
  • 3 ek. cukor
  • kb. 3-3,5  dl langyos tej
  • 1 dl olaj
  • 3 dkg élesztő
  • kb 20 dkg hideg vaj
     
     Én nem csináltam kovászt csak kb 1-1,5 dl tejben felfuttattam az élesztőt
    összekevertem a többi hozzávalóval és gép híján kézzel dagasztottam :)
    Eltettem és letakarva egy órát kelesztettem.
    Elfeleztem a tésztát 2 nagy kört nyújtottam belőle azokat cakkokban felvágtam
    (lásd kép) és mindegyikbe tettem egy kis vajcsíkot majd ráhajtogattam.
    Vajjal kikent tepsire fektettem őket és fél órára ismét eltettem kelni.
    (addig lefutottunk Esztivel boltba)   :)))
    Miután letelt a fél óra lekentem egy felvert tojással őket és betettem a sütőbe,
    majd légkeverésen 180 C'on kb 20 perc alatt megsütöttem szép színűre :)
     
     





     
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése