2012. január 22., vasárnap

Csokis bejgli :)

Az ÉN személyes kedvencem :)
Csokis bejgli :)))
Bár a bejgli tipikusan karácsonyi étel, én amióta kipróbáltam már többször is készítettem ez nálunk nem decemberi süti lesz, valami isteni finom :)

 A tésztához:

150 ml tejföl
20 g élesztő
1 tojás
500 g DW sütőliszt
250 g vaj, vagy margarin
50 g DW cukorhelyettesítő
1 csipet só
1 tojás a megkenéshez

A tésztát lehetőleg előző este készítjük el. A lisztet deszkán elmorzsoljuk a vajjal, rászórjuk a porcukrot és a csipet sót. A tejfölt meglangyosítjuk, beletördeljük és elkeverjük benne az élesztőt és a tojást. Kicsit hagyjuk feljönni. Ráöntjük a lisztes keverékre és összegyúrjuk.Kb 1 órát kelesztjük.
Én ebből a mennyiségből 3 tekercset csinálok :)
A töltelék:kakaó+DW cukorhelyettesítő amit úgy teszek rá hogy előtte olvasztott vajjal megkenem a lapokat.Tojássárgájával megkenem, megszurkálom és fél óra kelesztés után 180 C'-on megsütöm.(nem sok idő kb fél óra max) Ez AZ igazi bejgli tészta isteni finom puha porhanyós! :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése